Jesteś tu: Start Aktualności Aktualności Sprawozdanie z obozu sportowego w Szklarskiej Porębie
Gimnazjalny Ośrodek Szkolenia Sportowego Młodzieży
Sprawozdanie z obozu sportowego w Szklarskiej Porębie

11 kwietnia o 5:45 rano spod hali przy ZSTiO na obóz sportowy wyjechali sportowcy, którzy na co dzień są uczniami Gimnazjum Sportowego nr 2 ( klasy 101g, 201g, 202g).

W hotelu meldujemy się po 5 godzinach podróży, po obiedzie udajemy się na 1 trening. Na przetarcie wybraliśmy marszobieg malowniczym szlakiem wzdłuż górskiego strumyka nad Wodospad Szklarki.  Po dotarciu na miejsce podziwiamy uroki Parku Narodowego oraz – mimo pierwszego zmęczenia udajemy się w drogę powrotną.  Celem pierwszej wycieczki oprócz poprawy wytrzymałości było zapoznanie sportowców z położeniem obiektów treningowych, na których przyszło nam trenować w kolejnych dniach oraz z zasadami panującymi w górach. Chwilę po kolacji grupa podzielona na 4 drużyny udała się na boisko „ORLIK”. Odbył się tam emocjonujący turniej piłki nożnej, w którym do wygrania była możliwość dwugodzinnej gry na PlayStation 3 po powrocie do ośrodka.

Drugi dzień rozpoczęliśmy rozruchem oraz śniadaniem. Wkrótce po tym wyruszyliśmy do pobliskiego Harachova leżącego po czeskiej stronie granicy. Mimo niesprzyjającej pogody ( śnieg z deszczem oraz niska temperatura) sportowcy zdołali podejść pod znany na całym świecie obiekt „mamuci”, na którym na co dzień skoczkowie narciarscy biją rekordy świata w długości lotów narciarskich.  W drodze powrotnej nie mogło obyć się bez zakupu „czeskiej czekolady”. Wieczorem zachęceni wielkimi emocjami towarzyszącymi turniejowi piłki nożnej dzień wcześniej - postanawiamy rozegrać podobną grę.
Trzeci dzień zgodnie z planem miał dostarczyć wszystkim najwięcej wrażeń. Pod opieką przewodnika górskiego oraz przy sprzyjającej aurze wyruszyliśmy w pieszą wędrówkę w góry. Za cel obraliśmy sobie schronisko po Łabskim Szczytem znajdujące się na wysokości ponad 1100m. Po drodze nie mogło się obyć bez wielu sesji zdjęciowych, które po powrocie miały trafić na popularne portale (nk, facebook). Nie można się temu jednak dziwić biorąc pod uwagę przepiękne widoki towarzyszące wędrówce ( Krucze Skały, wyciągi narciarskie, śnieg miejscami sięgający 3-4m, dzicz Karkonoskiego Parku Narodowego ). Wrażenie na grupie wywarła również historia „Ducha Gór” opowiedziana przez naszego przewodnika. Po krótkim odpoczynku w schronisku rozpoczęliśmy marsz do hotelu  mijając po drodze Skały Wielorybie oraz trasy narciarskie na których jeszcze tydzień wcześniej szosowali narciarze.
Ok. godz. 15 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Na parking przy szkole docieramy ok. 21:20  gdzie wycieczka dobiegła końca. Zmęczeni ale uśmiechnięci uczniowie udali się do domów na zasłużony odpoczynek.   Nad bezpieczeństwem i atrakcyjnością wyjazdu czuwali opiekunowie w składzie: Edyta Gaca, Aneta Ratajczak oraz Paweł Wójcik.